Audyt Google Ads

Audyt Google Ads – nieoceniona pomoc dla strony

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie jest kluczowe dla wypromowania strony czy sklepu internetowego. W trakcie tego procesu moga się jednak pojawiać liczne błędy, które w konsekwencji mogą skutkować klęską kampanii. W ich wykryciu może pomóc audyt Google Ads. Co możemy zyskać, korzystając z takiej usługi?

Czym jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to dogłębna analiza konta użytkownika pozwalająca na ocenę kondycji i wykrycie najważniejszych błędów występujących w panelu danej strony. Dzięki niemu można określić mocne i słabe strony konta, wyznaczając tym samym obszary do poprawy w kampaniach Google Ads. To również doskonała metoda wyznaczania podstawowych bazowych rozwiązań dla prowadzonych działań optymalizacyjnych.

Audyt Google Ads to doskonała propozycja dla wszystkich reklamodawców, którzy mieli już do czynienia z tym narzędziem i chcieliby korzystać z niego na większą i przede wszystkim bardziej precyzyjną skalę. Tego typu badanie pozwoli im zweryfikować stan wszystkich typów reklam obsługiwanych z pomocą tego narzędzia (display, Youtube, reklamy w wyszukiwarce i inne). Przyda się ono również osobom, które już od dawna nie aktualizowały swojej wiedzy o tym narzędziu. Audyt Google Ads pozwala bowiem zweryfikować stan starszych i nowszych funcji platformy w odniesieniu do najnowszych zmian wprowadzonych przez twórców narzędzia.

Co powinien zawierać audyt Google Ads?

Audyt Google Ads nie może być pobieżny, wręcz przeciwnie – musi się on składać z wielu części, w których przeanalizowane zostaną najważniejsze aspekty konta. Jest to konieczne ze względu na złożoność tego narzędzia, które przecież pozwala na zarządzanie ogromną ilością typów reklam w internecie. Z tego względu audyt Google Ads opiera się na analizie kluczowych parametrów tej platformy, które mogą mieć wpływ na rezultat kampanii. Wśród nich są między innymi:

  • Główne ustawienia konta – cele, rodzaje kampanii, strategie ustalania stawek, budżety reklamowe, cele, języki, lokalizacje, daty ostatnich wprowadzonych zmian.
  • Struktura konta i jego wewnętrzne podziały na kampanie i grupy
  • Słowa kluczowe wraz z dopasowaniami, wykluczeniami oraz wynikiem jakości, w tym również frazy wykluczające.
  • Reklamy i powiązane z nimi informacje, takie jak treści, struktury, ilości, terminy kampanii, rozszerzenia i strony docelowe.
  • Konfiguracja konwersji, czyli ustawienia celi i status ich wykonania, jeśli jest dostępny dla danej kampanii; sprawdzenie stosunku wydatków do konwersji; dopasowanie stawek; koszt konwersji w zależności od rodzaju urządzenia (komputer/smartphone/tablet).
  • Stan połączeń z innymi usługami takimi jak Google Analytics, Google Merchant Center, itd.
  • Pogrupowanie, odświeżane, dzielenie PLA; ilość reklam w grupie.

Audyt Google Ads – jednorazowy czy powtarzalny?

Wiele firm traktuje audyt Google Ads jako jednorazową usługę, która prowadzi do pewnych zmian, ale niekoniecznie jest później powtarzana. Jest to jednak założenie błędne – narzędzia Google nieustannie się zmieniają, podobnie jak wymagania rynku, przez co ciągła kontrola prowadzonych działań jest po prostu konieczna. Mimo że jednorazowy audyt Google Ads rozwiązuje oczywiście wiele problemów, nie oznacza to, że efekty wprowadzonych zmian będą się konsekwentnie utrzymywać przez kolejne lata – szczególnie, gdy na koncie wiele osób prowadzi różnorodne działania.

Dlaczego zdecydować się na powtarzanie audytu Google Ads?

Regularny audyt Google Ads pozwala zapobiegać powielaniu, a  także nawarstwianiu się błędów, które – szczególnie w przypadku, gdy na koncie działa wiele osób – po prostu nieuchronnie się zdarzają. Co więcej, tego rodzaju usługa jest również idealnym rozwiązaniem problemów powstałych po aktualizacjach związanych z rozwojem narzędzi. Audyt Google Ads przyda się także wtedy, gdy firma zdecyduje się na wprowadzenie nowości w swoich własnych kampaniach.

Kiedy wykonać audyt Google Ads?

Audyt Google Ads przyda się zarówno osobom, które dopiero zaczynają przygodę z tym narzędziem, jak i tym, które pierwsze miesiące i lata pracy nad reklamami mają już za sobą. Przynosi on ze sobą bowiem szereg możliwości, które można wykorzystać, by poprawić wyniki swoich działań.

Przede wszystkim audyt Google Ads jest cennym narzędziem pozwalającym na wszechstronną optymalizację kampanii. Umożliwia on znalezienie jej mocnych i słabych stron, a także ocenę jej efektywności w szerszym kontekście. Zebrane w ten sposób dane można wykorzystać w kolejnych działaniach, obniżając tym samym cenę pojedynczej konwersji i uszczelniając budżet przeznaczony na reklamę w internecie.

Dodatkowo audyt Google Ads może także poprawić jakość całej kampanii. Wnioski pochodzące z tej analizy mogą wpłynąć na lepsze dopasowanie reklam do wymagań grupy docelowej oraz zwiększony współczynnik konwersji wynikający ze zwiększonego zainteresowania wyświetlanymi treściami. Dzięki temu prowadzone działania mogą być jeszcze bardziej efektywne.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt Google Ads?

Pozornie wszystkie narzędzia Google mogą wydawać się proste. Z tego powodu wiele osób decyduje się nie korzystać przy ich obsłudze z profesjonalnej pomocy. Jest to jeden z kardynalnych błędów, jakie można popełnić, projektując kampanie, gdyż sprawia on, że błędy decydujące o sukcesie lub porażce kampanii są powielane w nieskończoność. Audyt Google Ads to narzędzie, które pozwoli wyłapać je jeszcze przed przeznaczeniem pierwszych pieniędzy na przyciągnięcie użytkowników. Dzięki temu będziesz mógł cieszyć się lepszymi rezultatami i większymi oszczędnościami.

Audyt Google Ads to jednak propozycja nie tylko dla osób, które dopiero zdecydowały się na rozpoczęcie swojej przygody z marketingiem internetowym. To także narzędzie, które przyda się firmom od lat działającym w sieci z tą właśnie platformą. Audyt Google Ads pozwala bowiem przeanalizować kampanie danego przedsiębiorstwa z ostatnich kilku lat i przeanalizować popełnione w nich błędy. Umożliwia on także wskazanie nowych pól do rozwoju – Google nieustannie wprowadza nowe funkcjonalności do swoich narzędzi, dzięki czemu z czasem można jeszcze bardziej urozmaicać swoje kampanie. To także sposób na potwierdzenie, że wszystkie działania z zakresu marketingu internetowego są prowadzone według najnowszych standardów.

jak działa Adwords? (Obecnie Google Ads)