Audyt SEO

Audyt SEO. Jak wygląda analiza strony na potrzeby pozycjonowania?

Analiza kondycji strony jest konieczna, gdy chcemy poprawić jej parametry i wpłynąć na polepszenie standardów witryny. Audyt SEO jest cennym narzędziem, które umożliwia dokładne zbadanie danego portalu i wykrycie wszystkich jego problemów i niedociągnięć. Co jednak składa się na cały proces tej analizy i dlaczego jest ona tak ważna dla każdego marketera?

Audyt SEO – definicja

Audyt SEO to nic innego jak analiza strony pod kątem czynników rankingowych wpływających na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju badanie pozwala na ocenę parametrów witryny i wskazanie błędów i problemów, które negatywnie wpływają na jej lokaty na najlepszych miejscach w Google. Najczęściej audyt SEO analizuje kwestie takie jak:

  • Standardy treści znajdującej się na stronie lub jej braki.
  • Poziom optymalizacji poszczególnych elementów witryny.
  • Parametry techniczne strony; błędy, problemy.
  • Core Web Vitals, czyli najważniejsze wskaźniki internetowe wskazujące na jakość doświadczeń użytkowników danej witryny
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne strony.

Co ważne, audyt SEO może się różnić w zależności od potrzeb klienta. Można go modyfikować na różne sposoby, uwzględniając np. wykorzystane w budowie strony technologie, branżę czy indywidualne wymagania. W najbardziej ogólnej wersji, audyt SEO pozwala na jasne wytyczenie ścieżki rozwoju dla danej witryny dzięki obiektywnym parametrom pozyskiwanym na etapie analizy.

CZYM JEST AUDYT SEO?

Audyt SEO to szczegółówa analiza strony pod kątem czynników mających wpływ na pozycjonowanie – zarówno tych widocznych na pierwszy rzut oka, jak i tych ukrytych w technicznych detalach danego portalu. Podczas audytu SEO strony internetowej analizowane są kwestie takie jak:

  • Ogólna kondycja portalu
  • Treści dostępne na stronie i przynależącym do niej blogu (jeśli istnieje)
  • Poziom optymalizacji zawartości strony
  • Parametry techniczne i struktura witryny, w tym błędy i certyfikaty
  • Dostosowanie do wyszukiwarek na telefony i komputery
  • Wersje językowe portalu (jeśli są dostępne)
  • Linkowanie
  • Statystyki strony, ruch, użytkownicy.

Audyt SEO strony zawierający wszystkie te elementy pozwala w sposób kompleksowy ocenić kondycję strony i określić obszary, które będą wymagały usprawnienia. Tak przeprowadzona analiza jest następnie podstawą do ustalenia strategii SEO mającej na celu naprawę wykrytych w ten sposób błędów i ulepszenie jej, co w efekcie doprowadzi do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO onsite – analiza techniczna i badanie zawartości

SEO onsite obejmuje wszystkie działania, które prowadzone są w obrębie danej strony – czy to w jej kodzie, czy na stronach poszczególnych kategorii i produktów. Audyt SEO onsite pozwala określić, jakie zmiany będą konieczne na tym etapie pozycjonowania. Najczęściej obejmuje on:

  • Analizę słów kluczowych. Na tym etapie dokładne badanie za pomocą dedykowanych narzędzi pozwala określić najlepiej dopasowane do danej strony internetowej słowa kluczowe i wykryć ewentualne błędy i braki w ich wykorzystaniu.
  • Analizę treści. Audyt SEO dokładnie bada m.in. strukturę nagłówków, ilość wykorzystanych słów kluczowych i ich dopasowanie do podstron, długość tekstów, ich czytelność i parametry linkowania wewnętrznego. W pozycjonowaniu treści są najważniejszymi elementami, stąd tego typu badanie najczęściej jest najbardziej obszerną częścią audytu.
  • Poziom optymalizacji witryny. Odpowiednie formatowanie, pogrubienia, stan title i meta description to istotne elementy optymalizacji, które mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Ten element audytu SEO pozwala stwierdzić ich stan i zarekomendować niezbędne zmiany.
  • Audyt techniczny SEO. Najpopularniejsza metoda wykrywania błędów i problemów na stronie. Pozwala on na wskazanie problematycznych elementów strony, określenie czasu jej ładowania czy stanu witryny na urządzeniach mobilnych. Wskazówki będące rezultatem tego rodzaju audytu SEO pozwalają nie tylko na poprawę kondycji strony, ale także doświadczeń użytkowników.

Audyt SEO offsite – linkowanie i nie tylko

Audyt SEO offsite przekierowuje całą uwagę marketera na zewnętrzne czynniki mające wpływ na kondycję docelowej witryny. Najczęściej mowa tu oczywiście o linkowaniu, którego podstawowym zadaniem jest przekierowanie siły innych stron do strony klienta. Nie jest to jednak proces prosty – wymaga on utworzenia naturalnego profilu linków i jego regularnego rozszerzania, jak również doboru jak najlepszych stron odsyłających. Audyt SEO bada wszystkie te czynniki i pozwala na sprawdzenie, czy w procesie linkowania zachowano wszystkie obowiązujące proporcje i standardy.

W niektórych przypadkach audyt SEO offsite nie kończy się jednak na badaniu linków. Popularnym dodatkiem do tej części analizy strony jest także analiza konkurencji, szczególnie polecana w przypadku branż, w których wiele firm konkuruje o uwagę użytkownika. Pozwala ona m.in. na sprawdzenie pozycji podobnych stron internetowych i wskazanie ich wad, jak i zalet. Tego typu analiza może być kluczowa dla uzyskania niezbędnej przewagi na kluczowych etapach pozycjonowania.

Audyt SEO a Wykorzystywane narzędzia

Google Ads

Wielu konkurencyjnych danych o rynku i konkurencji dostarcza narzędzie Google Ads. Może być stosowane jako technika analizy skuteczności słów kluczowych. Aby móc skorzystać z danych dostępnych w Google Ads należy skonfigurować konto oraz przygotować pierwszą kampanię. W ten sposób można w szybki sposób sprawdzić wybrane parametry działań SEO. System Google Ads reaguje na zmiany znacznie szybciej i pewniej przez co istnieje możliwość przetestowania wybranych zmiennych.

KIEDY WARTO WYKONAĆ AUDYT SEO?

Audyt SEO strony internetowej jest narzędziem, po które warto sięgnąć gdy tylko mamy wątpliwości co do kondycji naszej strony. Najczęściej zaleca się jego przeprowadzenie w przypadku gdy:

  • Strona jest nowa lub tuż po przeprowadzonej migracji. W tym przypadku audyt SEO umożliwia wyłapanie błędów na wczesnym etapie, zanim znajdą one odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania.
  • Pozycje strony w Google zaczęły spadać lub strona w ogóle przestała się wyświetlać w wyszukiwarce. Analiza witryny pomoże ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy i je zniwelować.
  • Właścicielowi strony zależy na zwiększeniu ilości konwersji. Audyt SEO pozwoli w łatwy sposób określić, gdzie najlepiej ich szukać.

Kompleksowa analiza strony sprawdzi się także wtedy, gdy masz własne powody na zlecenie audytu SEO. W naszym procesie zawsze bierzemy pod uwagę priorytety naszych klientów i dajemy gwarancję, że znajdą one odbicie w naszej pracy. Niezależnie od tego, jakie problemy ma Twoja strona, nasz audyt SEO strony internetowej jest narzędziem, który pozwoli Ci je rozwiązać.

Z CZEGO SKŁADA SIĘ AUDYT SEO W Performance MARKETING?

Audyt SEO w Performance Marketing to usługa, który pozwoli Ci spojrzeć na swój biznes z zupełnie nowej perspektywy. Specjalnie dla Ciebie przeprowadzimy kompleksową analizę wskazanej strony, biorąc pod uwagę nie tylko pozycjonowanie, ale także inne aspekty marketingu spotykane w Twoim przedsiębiorstwie. Nie zapominamy przy tym o solidnym trzonie naszych prac, który zawiera wszystkie niezbędne informacje potrzebne danej stronie do dalszego podążania w kierunku pierwszej pozycji w wyszukiwarce. Na nasz audyt SEO składa się bowiem z elementów takich jak:

ANALIZA KONDYCJI STRONY

To podstawowe parametry strony przedstawione w formie przystępnej tabeli wraz z legendą rozwiewającą wszystkie wątpliwości. Na tym etapie naszej pracy pomogą nam dziesiątki narzędzi, które szybko i precyzyjnie pomogą nam zbadać takie parametry jak:

  • Rodzaj CMS i powiązane z nim kwestie
  • Wynik strony w dedykowanych narzędziach SEO (Moz, Alexa, WooRank, Page Insights)
  • Wykorzystane skrypty
  • Rozmiar strony i jej czas ładowania
  • Rodzaj branży, konkurencja i jej kondycja
  • Wygląd strony w wynikach wyszukiwania

Podstawowa analiza kondycji strony w dużej mierze opiera się także na analizie ruchu, form pozyskiwania użytkowników i pozycji fraz, które na etapie określania strategii SEO będą mogły stać się podstawą do dalszych działań.

ANALIZA TREŚCI

Wszyscy wiemy, że content is the king – stąd treści nie mogło zabraknąć także w naszym audycie SEO. Ta część procesu zakłada dokładne zapoznanie się z zawartością strony głównej, stron produktowych i stron blogowych, jeśli takie występują. W trakcie tej analizy zwracamy szczególną uwagę na elementy takie jak:

  • Długość treści
  • Optymalizacja tekstów (wyróżnienia, linkowanie wewnętrzne)
  • Czytelność tekstu (cytaty, wypunktowania, formatowanie)
  • Obecność i rodzaj wykorzystanych nagłówków
  • Stan meta i title na każdej z kategorii podstron.

Dodatkowo nasz audyt SEO w tej części zweryfikuje także poziom duplikacji treści na stronach oraz stosunek kodu do tekstu. Pozwoli to nam porównać daną stronę do średniej i wskazać kierunek rozwoju jej treści w kontekście SEO. Ta sekcja audytu jest również cennym elementem content marketingu, który możemy poprowadzić na Twojej stronie internetowej.

AUDYT TECHNICZNY

Każda strona zbudowana jest nieco inaczej. Nasz techniczny audyt SEO strony nie da się jednak zwieść tym różnicom i pozwoli nam określić najważniejsze problemy strony ukryte na co dzień przed oczami klientów. Należą do nich:

  • Wielkość obrazów i ich wpływ na czas ładowania
  • Kwestie związane z kodem wykorzystanym w infrastrukturze strony (np. Blokowanie renderowania, nieużywane części kodu, skrócenie czasu reakcji serwera).
  • Czas ładowania na komputerach i urządzeniach mobilnych
  • Pliki robots.txt i sitemapa strony.
  • Błędy na stronie
  • Certyfikaty bezpieczeństwa
  • Wersje językowe i hreflangi (jeśli zostały wykorzystane na stronie).

Problemy tego typu bardzo często leżą u podstaw kłopotów danej witryny związanych z pozycjonowaniem. Audyt SEO pozwala je wykryć i wskazuje drogę do ich rozwiązania, dzięki czemu strona na późniejszych etapach tego procesu może lepiej progresować.

LINKOWANIE

Linkowanie jest ostatnim, jednak wcale nie najmniej ważnym elementem audytu SEO. W tej jego części zwracamy uwagę zarówno na linkowanie wewnętrze, jak i zewnętrzne. Analizujemy także strukturę linków i naturalność ich profilu. Dzięki dedykowanym narzędziom określimy tendencję w pozyskiwaniu zewnętrznych odnośników i sprawdzimy, czy konstrukcja adresów wewnętrznych poszczególnych podstron odpowiada licznym wymaganiom stawianym nam przez wyszukiwarki. Tak kompleksowe podejście umożliwi nam określenie dalszych priorytetów w działaniach dotyczących link buildingu.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ WŁAŚNIE NASZ AUDYT SEO?

Nasz proces SEO wyróżnia się swoją dogłębnością. Nie jest to jednak jedyna rzecz, jaką może się pochwalić audyt SEO w wykonaniu Performance Marketing. Mamy także inne powody by sądzić, że to właśnie nasza usługa idealnie spełni oczekiwania Twoje i Twojej firmy. Należą do nich:

  1. Lata doświadczenia. Pracujemy w branży od ponad dekady, dzięki czemu wiemy, jak zmieniało się SEO i w jakim kierunku zmierza. To pozwoli nam wskazać Twoją drogę prowadzącą do sukcesu – w wyszukiwarkach i nie tylko.
  2. Holistyczne podejście. Wiemy, że w SEO chodzi nie tylko o pozycję w Google, ale też o doświadczenia użytkownika. W naszym podejściu do pozycjonowania i jego analizy zwracamy więc także uwagę na kwestie, które nie umknęłyby specjalistom od marketingu treści czy szeroko pojętej reklamy internetowej.
  3. Indywidualne podejście. Każdy klient jest dla nas wyjątkowy i każdy wymaga od nas specjalnego podejścia. Nasz audyt SEO, podobnie jak każde inne działanie, które prowadzimy, opiera się na dopasowaniu do wymagań naszych klientów – być może już wkrótce także Twoich.

Poznaj bliżej nasz audyt SEO, a tym samym swoją stronę. Zapraszamy do kontaktu – z pewnością mamy dla Ciebie coś specjalnego!