Opakowania ekologiczne w e-commerce

Opakowania ekologiczne w e-commerce – proste rozwiązania dla wielu korzyści

Temat ekologii nie schodzi z agend nawet największych korporacji tego świata. Nic więc dziwnego, że z czasem wątki ochrony przyrody dotknęły także sklepów z branży e-commerce, które do tej pory słynęły z szerokiego zastosowania folii bąbelkowej w czasie wysyłki. Czy jednak wśród internetowych przesyłek opakowania ekologiczne rzeczywiście mają szansę zaistnieć?

Opakowania ekologiczne jako alternatywa dla folii

Plastik królował w branży e-commerce w zasadzie od momentu, kiedy zaczęła ona żyć własnym życiem. Trudno się temu dziwić – dmuchane plastikowe torby czy folia bąbelkowa sprawiły, że możliwa była wysyłka nawet najdelikatniejszych materiałów. Teraz opakowania ekologiczne rzuciły jednak wyzwanie sztucznym tworzywom – i to z dużym sukcesem.

Wraz z narastaniem ekologicznych tendencji w biznesie coraz więcej firm zdecydowało się sięgać po ekologiczne opakowania – i chodzi tu nie tylko o pudełka, ale także liczne zabezpieczenia. We wnętrzach paczek, zamiast folii bąbelkowej, zaczął się pojawiać szary papier o odpowiedniej sztywności; zamiast jednorazowych reklamówek foliowych – papierowe torby, które sprawdzały się równie dobrze. Zabezpieczenie opakowań ekologicznych przed zgniataniem również okazało się możliwe. Wszystko dzięki falistym kartonom i wykorzystaniu lekkich, drewnianych usztywnień, które z powodzeniem zastąpiły plastik.

Co ciekawe, niektóre branże w e-commerce w ogóle zrezygnowały z plastiku na rzecz opakowań ekologicznych, które okazały się mieć pewne przewagi nad swoimi plastikowymi odpowiednikami. Wysyłkowa sprzedaż kwiatów czy porcelany szybko została zdominowana przez papier, który zapobiegał rysowaniu się liści roślin i delikatnej ceramiki – a tym pierwszym zapewniał optymalne warunki do podróży.

Wizerunek brandu w internecie a opakowania ekologiczne

Opakowania ekologiczne mają jednak jeszcze jedną ogromną zaletę, która często jest pomijana przez biznesy e-commerce. Jest to oczywiście ich wpływ na wizerunek, który w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie dla całej marki. Coraz większa liczba klientów jest świadoma problemów, jakie nadmiar produkowanych odpadów powoduje dla całego środowiska naturalnego. Opakowania ekologiczne są przez nich bardzo pozytywnie postrzegane bardzo pozytywnie i w wielu przypadkach decydują o wyborze sklepu, w którym ostatecznie dokonany zostanie zakup.

Opakowania ekologiczne dla e-commerce – gdzie ich szukać?

Opakowania ekologiczne dla wielu biznesów z branży e-commerce są doskonałym wyborem. Wiele z nich wciąż jednak nie wie, gdzie je znaleźć, by nie tylko podjąć decyzję o byciu eko, ale także na niej zaoszczędzić. W takim przypadku z pomocą przyjdzie Ekspert Południe – hurtownia online, która oferuje ekologiczne opakowania w różnych odsłonach.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Blog, Inne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *