Pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie stron internetowych Kraków. Poznaj SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to dla wielu firm szansa na dotarcie do nowych grup docelowych bez wydawania małej fortuny na spoty reklamowe, grafiki czy produkcję filmową. SEO ma bowiem ogromny potencjał – liczba użytkowników internetu nieustannie rośnie, a wraz z nią w górę wystrzeliła także liczba zapytań. Jak jednak wdrożyć pozycjonowanie stron internetowych, by rzeczywiście zyskać na nim jak najwięcej? Odpowiadamy na to pytanie. 

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to wszystkie działania prowadzące do poprawy pozycji danej podstrony w wynikach wyszukiwania na wybraną frazę kluczową. Aby osiągnąć sukces w SEO, należy jak najlepiej dopasować witrynę do wymagań wyszukiwarki – najczęściej jest nią oczywiście Google. Proces ten polega między innymi na poprawie jakości treści, usprawnieniu działania strony czy optymalizacji jej poszczególnych elementów. Nie są to jednak wytyczne obowiązujące od zawsze na zawsze – algorytmy Google nieustannie się zmieniają. Dzieje się tak ze względu na ciągłe ulepszanie wprowadzanych skryptów tak, by oferować użytkownikom wyniki jak najbardziej dopasowane do ich preferencji. Z tego powodu SEO jest najczęściej rozpatrywane jako proces ciągły, wymagający regularnej pracy na stronie. Pozycjonowanie stron wykonywane od czasu do czasu z pewnością nie przyniesie oczekiwanych efektów!

Elementy SEO: aspekty techniczne, content i nie tylko

SEO jest procesem, który garściami czerpie z różnych dziedzin nie tylko marketingu, ale wręcz technologii. Aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu stron internetowych, należy bowiem wykorzystywać między innymi:

  • Analitykę. SEO w ogromnej mierze opiera się na wyciąganiu właściwych wniosków z danych z dedykowanych narzędzi. Jest ono podstawą wykrywania problemów, błędów, a co za tym idzie, podejmowania decyzji dotyczących dalszych działań. Służy do tego między innymi audyt SEO, jak i późniejsze regularne kontrole. Wykorzystuje się ją również do przypisania słów kluczowych do podstrony. W przypadku, gdy pozycjonowanie stron internetowych zostało już wdrożone, analityka jest także wyznacznikiem jego sukcesu.
  • Content marketing. Słowa kluczowe wytypowane w procesie SEO na etapie analityki muszą znaleźć się na stronie – a w tym pomoże właśnie marketing treści. Aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu stron internetowych, należy stworzyć nie tylko długie i wypełnione frazami treści, ale przede wszystkim wartościową zawartość, która przyciągnie klientów i odpowie na ich pytania. W SEO chodzi bowiem nie tylko o zadowolenie robotów, ale przede wszystkim odbiorców.
  • SEO techniczne. Jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych. Odpowiednie działanie strony, określane za pomocą narzędzi Google i wskaźników Core Web Vitals, jest przedmiotem zainteresowania kilku ostatnich aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Na etapie audytu SEO konieczne jest zatem wykrycie problemów, które następnie mogą zostać rozwiązane przez specjalistę lub, w niektórych przypadkach, przez programistę. Dzięki technicznemu pozycjonowaniu stron poprawią się również doświadczenia klienta związane z wizytą na stronie – koniec z długim ładowaniem czy przesuwającymi się przyciskami!
  • SEO offsite. Jego kluczowym elementem jest oczywiście linkowanie. Nie chodzi tu jednak o bezmyślne spamowanie linkami – ono może wręcz zaszkodzić danej stronie. Aby wykorzystać ten etap na swoją korzyść, należy współpracować z branżowymi portalami, publikować artykuły na eksperckich stronach i tworzyć markę, która coraz częściej staje się kluczowym elementem pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonowanie a inne metody marketingu

SEO to prawdziwa fuzja różnych metod marketingowych. Nie powinno się go jednak rozpatrywać jako zupełnie odrębnej dyscypliny – pozycjonowanie stron prowadzi do jeszcze lepszych wyników, jeśli działa w duecie lub w grupie z innymi kampaniami. Co ważne, to stwierdzenie nie dotyczy tylko i wyłącznie content marketingu! SEO świetnie sprawdza się także w parze z UX, projektowaniem lejków sprzedażowych czy ścieżki klienta. Dobrym uzupełnieniem tej metody reklamy w Internecie będą także reklamy Google Ads czy kampanie na branżowych stronach. Pozycjonowanie stron internetowych jest także nieodłącznym elementem kreowania marki czy employer brandingu – nie ma bowiem drugiej metody, która tak skutecznie i tak małym kosztem może dotrzeć do tysięcy odbiorców.

Kto powinien skorzystać z usług pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to propozycja niemal dla każdej firmy, która chce pokazać się w Internecie. W zależności od branży czy wielkości przedsiębiorstwa, SEO może jednak realizować różne cele i pomagać firmom w różny sposób. Szczególnie przyda się ono takim jednostkom jak:

  • Małe firmy, które są pozbawione budżetu na huczne kampanie reklamowe. Pozycjonowanie stron internetowych wygeneruje mniejsze koszty, a pozwoli przy tym zwiększać świadomość marki i generować pierwsze zyski. Dzięki SEO long tail można skutecznie walczyć nawet z największymi korporacjami!
  • Duże firmy, które chcą przyciągnąć klientów bez nachalnych reklam czy wyskakujących okienek. SEO umożliwia im zaangażowanie użytkowników wtedy, gdy szukają oni danych produktów – bez nadgorliwego naganiania czy melodii, które z czasem tworzą negatywne skojarzenia.
  • Sklepy internetowe. W Internecie znajdziemy dziesiątki przedsiębiorstw, które konkurują o uwagę klientów, oferując podobne produkty. Jak więc przekonać konsumentów, że to Twoje są warte uwagi? Znajdując ich wtedy, gdy rzeczywiście są oni zainteresowani zakupem. Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia właśnie taką interakcję.
  • Firmy działające lokalnie, w kraju, a nawet za granicą. SEO nie zna ograniczeń i z pewnością nie musisz go wybierać tylko wtedy, gdy działasz w określonym obszarze. Dzięki opcjom wyszukiwarki Google możesz dotrzeć do tej lokalizacji, na której najbardziej Ci zależy!

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie stron internetowych Kraków?

Interesuje Cię pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie? Nie stawiaj na eksperymenty – wybierz ekspertów!

Oferujemy kompleksowe działania z zakresu SEO – zarówno technicznego, jak i onsite czy offsite. Posiadamy szerokie doświadczenie w realizowaniu projektów dla podmiotów z różnych branż, o różnych budżetach i preferencjach. Żadna branża nie stanowi dla nas problemu! Chętnie dostosujemy wprowadzane przez nas zmiany do strategii komunikacji danego przedsiębiorstwa i sprawimy, że wysokiej jakości pozycjonowanie stron internetowych stanie się nieodłącznym elementem jego wizerunku. Co więcej, dzięki naszemu interdyscyplinarnemu zespołowi będziemy mogli rozwiązać każdy problem i dokonać zmian, na którym skorzystają nie tylko wykresy w dedykowanych narzędziach, ale przede wszystkim Twoja sprzedaż. Chcesz być widoczny w wyszukiwarkach? Skontaktuj się z nami!