Produkcja animacji

Produkcja animacji nie tylko dla dzieci. Jak wykorzystać animacje w firmie?

Produkcja animacji większości z nas kojarzy się z najnowszymi filmami od Disneya czy popularnymi kreskówkami transmitowanymi na kanałach dziecięcych. Animacje 2D i 3D coraz częściej święcą triumfy nie tylko wśród najmłodszych, ale także wśród przedstawicieli biznesu, którzy dostrzegają jej reklamowy potencjał. Zatem jak produkcja animacji może wspomóc także Twoją firmę?

Produkcja animacji jako znak firmowy

Produkcja animacji nie musi sprowadzać się do pełnometrażowych filmów. Wręcz przeciwnie: często najkrótsze, najbardziej niepozorne kreskówkowe wstawki mają największe znaczenie z punktu widzenia wizerunku firmy. Codziennie udowadniają to choćby materiały takie jak animowane logo oraz intro i outro, które zawarte jest w każdym markowym materiale.

Krótkie animacje wizerunkowe mają ogromne znaczenie we współczesnym marketingu. Po pierwsze, mimo że zazwyczaj są one bardzo krótkie, stanowią nośnik konkretnych informacji w formie barw, haseł, umieszczonych w klipie elementów czy muzyki, która im towarzyszy. Dzięki temu są one w stanie sprawnie komunikować wartości, na których zależy danemu przedsiębiorstwu. Po drugie, są one nieodłącznym elementem kreowania wizerunku, który – dzięki powtarzalnej konwencji – z łatwością znajdzie drogę do umysłu potencjalnego klienta.

Chcesz pokazać swoją wiedzę? Postaw na produkcję animacji!

Animacje są także coraz popularniejsze wśród podmiotów, które są zainteresowane kreowaniem eksperckiego wizerunku. Dzięki materiałom opartym na kreskówkach można bowiem przystępnie tłumaczyć nawet najbardziej skomplikowane kwestie, jednocześnie interesując nimi wszystkie grupy wiekowe. Między innymi z tego powodu produkcja animacji jest powszechnie wykorzystywana do tworzenia tutoriali, poradników, prezentacji, a także explainerów, które są szeroko doceniane przez firmy oferujące profesjonalne usługi z wszelkich branż.

Produkcja animacji może się przysłużyć także jednostkom, które chcą się pochwalić swoją wiedzą i umiejętnościami. Z wykorzystaniem tego rodzaju technologii można bowiem z łatwością tworzyć atrakcyjne wizualnie portfolio i pokazywać swoje dzieła – nawet wtedy, gdy mogą się one pozornie wydawać dość statyczne.

Reklamy w Internecie a produkcja animacji

Potencjał produkcji animacji w reklamie tutaj się jednak nie kończy – wręcz przeciwnie. Kreskówkowe materiały zyskały bowiem na popularności jeszcze bardziej w momencie, gdy stały się one częścią reklamy internetowej. Wraz z upowszechnieniem reklam na YouTubie firmy coraz częściej decydowały się na produkcję animacji, które następnie – dzięki algorytmowi serwisu – wyświetlały się konkretnym grupom użytkowników. Dzięki temu tego rodzaju animowane spoty reklamowe skutecznie przykuwają uwagę, optymalizując budżety kampanii i zwiększając zyski przedsiębiorstw – i to bez głośnych reklam w telewizji!  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *